Vanhalasta TP:n puheenjohtaja

Tiedotteet, Uutiset 29.11.2018

Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala valittiin Teollisuuden palkansaajat TP ry:n uudeksi puheenjohtajaksi.

TP:n hallituksen puheenjohtajaksi kaudelle 2019–2020 on valittu Petri Vanhala Paperiliitosta. TP:n puheenjohtajuus kiertää kahden vuoden välein eri palkansaajakeskusjärjestöä edustavien jäsenliittojen kesken.

Hallituksen varapuheenjohtajiksi syyskokous valitsi Jorma Malisen Ammattiliitto Prosta ja Samu Salon Insinööriliitosta.

Teollisuuden palkansaajat TP ry on jäsenliittojensa yhteistyö- ja vaikuttamisjärjestö, jonka tehtävänä on edistää teollisuuden ja sen työntekijöiden hyvinvointia. Vuonna 2019 TP:ssä on 14 ammattiliittoa kaikista kolmesta palkansaajien keskusjärjestöstä. TP:n liittojen edustamilla aloilla työskentelee noin 750 000 palkansaajaa.

Kolmen T:n kasvuohjelma

Teollisuuden palkansaajat TP ry esittää kasvuohjelmaa Suomen viennin ja teollisuuden tukemiseksi.

- Seuraavan hallitusohjelman yhteydessä on laadittava vaikuttava kasvuohjelma, johon kootaan valtiovallan strategiset toimet viennin ja teollisuuden tukemiseksi. Suomalainen hyvinvointiyhteiskunta on rakennettu viennin ja teollisuuden menestyksen varaan. Viennistä saatavilla tuloilla on huolehdittu tasapainoisesta ja solidaarisesta yhteiskuntakehityksestä. Globaalin kilpailun ja teknologisen kehityksen kiihtyessä viennin ja teollisuuden merkitys yhä kasvaa, järjestö esittää.

TP:n kolmen T:n kasvuohjelmassa on useita toimenpiteitä uusien teknologisten innovaatioiden käyttöönottoon ja hyödyntämiseen, teollisuuden toimintaympäristön vahvistamiseen sekä suomalaisten tietotaitojen jatkuvaan kehittämiseen.

Aiheesta lisää