Paperiliitto r.y.

Liiton jäsenenä et ole yksin

Kun työskentelet paperi- ja puumassateollisuuden tai paperinjalostuksen töissä, ammattiliittosi on Paperiliitto. Ammattiliittosi solmii alasi työehtosopimukset. Paperiliittolaiset luottamushenkilöt ovat tukenasi työpaikkasi arjessa ja edunvalvonnassa. Paperityöväen työttömyyskassan jäsenenä toimeentulosi on turvattu työttömyyden varalta.

Liiton jäsenenä saat monipuolisia jäsenetuja, jotka kannttaa käyttää hyödyksi. Liiton lomapaikat ja yhteistyökumppanit tarjoavat edullisia vaihtoehtoja arjesta irrottautumiseen.

Paperiliiton jäsenet toimivat paperi-, kartonki- ja sellutehtailla sekä paperinjalostuksessa sellunvalmistajina ja -keittäjinä, puunkäsittelyn hoitajina, kemikaalien käsittelijöinä, trukinkuljettajina, laboratoriotyöntekijöinä tai muissa tuotannon eri vaiheiden ammattiryhmissä. Paperiliittoon kuuluu myös paperiteollisuuden kone-, sähkö- ja automaatiokorjaajia, varasto- ja kuljetustyöntekijöitä sekä muissa tuotannon palvelutehtävissä työskenteleviä.

Paperialan ammatteihin opiskevat voivat liittyä liittoon oppilasjäseniksi.

Paperiliitto on perustettu vuonna 1906. Liitolla on 57 ammattiosastoa eri puolilla maata. Liiton keskustoimisto sijaitsee Helsingin Hakaniemessä.

Liiton kokonaisjäsenmäärä on 30 959, joista työmarkkinoiden käytettävissä olevia 12 475 (31.12.2022).