Jäsenmaksut

Paperiliiton jäsenmaksu on vuodelle 2017 1,59 prosenttia ennakkoveron alaisesta palkasta, aloitepalkkioista jäsenmaksua ei peritä. Jäsenmaksusta Paperiliiton osuus on 1 prosenttia ja Paperityöväen työttömyyskassan osuus 0,59 prosenttia. Liiton jäsenten kokonaisjäsenmaksu muodostuu sääntöjen mukaisesta kiinteästä ja muuttuvasta osuudesta. Jäsenmaksun muuttuva osa muodostuu Finanssivalvonnan vuosittain vahvistamasta Paperityöväen Työttömyyskassan osuudesta.

Jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen. Paperiliitto ilmoittaa jäsenmaksutiedot suoraan verottajalle.

Työnantaja perii jäsenmaksun jäsenen allekirjoittaman perintäsopimuksen mukaan. Mikäli työnantaja ei peri jäsenmaksua, jäsen maksaa sen itse.

TIEDOKSI niille, joilta työnantaja ei peri jäsenmaksua palkasta vaan jotka maksavat jäsenmaksun itse:
Huhtikuusta 2016 lähtien jäsenmaksutilin numero muuttui ja käyttöön otettiin viitenumerot. Olethan yhteydessä Paperiliiton jäsenrekisteriin, jos et ole saanut henkilökohtaisia viitenumeroita.

Jäsenmaksulaskuri

Vapautusta jäsenmaksuista? Ota yhteyttä jäsenrekisteriin tai ammattiosastosi taloudenhoitajaan, kun:

• lähdet opiskelemaan
  • saat äitiys-, isyys- tai vanhempainpäivärahaa
  • lähdet varusmiespalvelukseenjäät vuorotteluvapaalle tai muulle palkattomalle vapaalle
  • jäät työttömäksiolet sairaana niin, että työnantaja ei maksa palkkaa
  • jäät eläkkeelle

Näissä tapauksissa jäsenmaksua ei peritä.

Mikäli oikeutesi maksuvapauteen jatkuu, muista ilmoittaa sen jatkumisesta vähintään puolivuosittain.