Työtapaturma- ja ammattitautiopas on päivitetty

Uutiset 11.05.2023

Paperiliitto on julkaissut Työtapaturma- ja ammattitautioppaasta toisen, päivitetyn version.

Työtapaturma- ja ammattitautioppaaseen kannattaa tutustua huolella, jotta toimintatavat olisivat tiedossa ja sovellettavissa silloin, kun tarvetta tulee. Opas on tarkoitettu erityisesti työsuojelutehtävissä toimiville, mutta siihen tutustuminen on hyödyllistä muillekin. Opas on laadittu yhteistyössä Paperiliiton työsuojeluosaston ja työpaikkojen edustajista koostuvan työsuojelutyöryhmän kanssa.

Opas sisältää toimintaohjeita ja käytännön esimerkkejä siitä, miten toimia työtapaturmatilanteen jälkeen ja ammattitautitapausten yhteydessä.

Opasta on lähetetty jokaiseen Paperiliiton ammattiosastoon. Sähköinen opas ja ohjeet painetun oppaan lisätilaukseen löydät täältä: Edunvalvonta> Työsuojelu> Työtapaturmaopas