Opas ammattiosastojen käyttöön

Jäsenasiat 19.03.2019

Miten ammattiosasto toimii? Toimintaan perehdyttää tuore Ammattiosaston hallituksen käsikirja.

Ammattiosastoissa sadat paperiliittolaiset aktiivit toimivat osaston jäsenten hyväksi. Paperiliitto on julkaissut oppaan siitä, mitä kaikkea ammattiosaston toiminnassa on otettava huomioon ja mitä toimia osastolta odotetaan vuoden aikana.
Opas on tarkoitettu ammattiosaston hallituksen ja jaostojen jäsenille sekä heidän varajäsenilleen. Siinä kerrotaan eri tehtävien hoidosta ja vastuista sekä annetaan näistä esimerkkejä.
Oppaan ovat laatineet pitkään Paperiliiton toimistossa työskennelleet järjestösihteeri Päivi Turtiainen ja koulutussihteeri Riitta Kaukonen.
– Parhaimmillaan ammattiosaston hallitus on joukkue, tiimi, jossa on mukana tehtävänsä osaavia ihmisiä, jotka haluavat tehdä sydämen täydeltä työtä jäsenten hyväksi, tekijät kiteyttävät.
Jokainen ammattiosasto saa muutaman kappaleen Ammattiosaston hallituksen käsikirjasta postitse. Osastot voivat tilata liitosta myös lisäkappaleita osoitteesta koulutus@paperiliitto.fi.
Opas on luettavissa sähköisesti nettisivuilta kohdassa Liiton julkaisut.

13.12.2023
Liittojen lakot toteutuvat