Nuorten suoja työelämässä vaarassa heiketä

Tiedotteet, Uutiset 19.04.2018

Onko oikein, että työntekijöitä koskevat eri säännöt sen mukaan, mikä on työpaikan koko ja työntekijän ikä?

Maan hallitus esitti kehysriihessään irtisanomisen helpottamista alle 20 henkilön yrityksissä. Lisäksi hallitus esittää, että alle 30-vuotiaan voi palkata ilman perustetta määräaikaisesti.

Palvelualojen ammattiliitto PAMin jäsenistä moni työskentelee pienissä yrityksissä ja tekee pätkätöitä. Liitolla on meneillään kampanja #onkoreilua, joka herättelee paitsi liittymään ammattiliiton jäseneksi myös vaikuttamaan kansanedustajiin ja sitä kautta hallituksen suunnitelmiin.

Myös Paperiliitossa halutaan puolustaa nuorten oikeutta työllistyä ja pysyä työssä samoilla ehdoilla muiden kanssa.

- Onko reilua -kampanja osuu naulan kantaan ja sitä kannataan kompata, sanoo Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala

PAMin #onkoreilua -kampanja:

Onko reilua, että työntekijöillä on eri säännöt iän tai työpaikan koon perusteella?

"Hallituksen kehysriihi: Lähes puoli miljoonaa ihmistä uhkaa joutua irtisanotuksi kevennetyin perustein" 19.4.2018

Lue paperiliittolaisten nuorten ajatuksia elämästä Paperiliitto-lehdessä 3/2018