Varaudu lakkoon – kirjaudu eAsiointiin ja päivitä tietosi

Jäsenasiat 14.01.2020

Jos työtaistelu paperiteollisuuden työpaikoilla alkaa, lakkoavustus haetaan eAsioinnissa.

Paperiliiton sähköinen palvelu eAsiointi on käytössäsi 24/7. Jos et vielä ole rekisteröitynyt palveluun, tee se nyt. Rekisteröitymiseen tarvitset sähköpostiosoitteen ja jäsennumerosi. Jäsennumeron näet muovisesta jäsenkortista tai mobiilijäsenkortista. Tarkemmat ohjeet rekisteröitymiseen ja kirjautumiseen

Kun olet kirjautunut eAsiointiin, tarkista, että yhteystietosi ovat oikein. Täydennä myös henkilökohtaiset puhelin- ja sähköpostiosoitetiedot. Näin viestit Paperiliitosta tavoittavat sinut myös mahdollisen työtaistelun aikana.

Työnseisaus ja lakkoavustuksen hakeminen

Paperiliitto on ilmoittanut aloittavansa maanantaina 27.1. kahden viikon mittaisen työnseisauksen, jos uutta sopimusta ei sitä ennen synny. Työnseisaus koskee paperiteollisuuden työehtosopimusta noudattavia työpaikkoja.

Työtaisteluun osallistuville liitto maksaa työtaisteluavustusta 16 euroa/päivä, joka on ylin mahdollinen ennakkoverosta vapaa määrä. Jos työtaistelu alkaa, jäsen hakee lakkoavustuksen eAsioinnissa. Tarkemmat ohjeet hakemisesta ja oikeudesta lakkoavustukseen voit lukea tästä

Lisätietoja työnseisauksesta, lakon piiriin kuuluvista työpaikoista ja lakkoavustuksesta