Vanhala kaipaa metsäpolitiikkaan uudistamista

Uutiset 12.05.2021

Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala pitää tärkeänä lisätä tietoutta metsäteollisuudessa.

Metsäpoliitiikan uudistamisessa ja metsäteollisuustietouden lisäämisessä on parantamisen paikka.

Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala sanoo Maaseudun Tulevaisuuden (11.5.2021) haastattelussa olevansa hyvin huolissaan EU:ssa käytävästä metsäkeskustelusta. Vanhala toivoo myös maan hallitukselta selkeää kansallista metsäpolitiikkaa.

Suomen metsäpoliittinen linja kaipaisi Vanhalan mukaan uudistamista.

- Metsäpoliittisten päätösten pitäisi olla pidempiä, kuin yhden hallituskauden. Hallituksessa puolueet kuitenkin aina vaihtuvat, mutta metsä pysyy, Vanhala toteaa lehdessä.

Hän nostaa esiin myös tarpeen lisätä suomalaisten tietoutta metsäteollisuudesta.

Lue juttu EU:n metsäkeskustelu on tällä hetkellä todella pelottavaa" – Paperiliiton Petri Vanhala vaatii hallitukselta selkeää kansallista linjaa metsäpolitiikassa Maaseudun tulevaisuus 11.5.2021