Tukea maailmalta

Tiedotteet, Uutiset 17.09.2015

Suomalaiset palkansaajat saavat solidaarisuusviestejä maailmalta.

Suomen hallituksen aikeet säätää työntekijöiden asemaa heikentäviä lakeja on huomattu maailmalla. Suomalaiset palkansaajat ja heidän joukossaan paperiliittolaiset ovat tästä syystä saaneet useita solidaarisuusviestejä.

Paperiliitolle tukensa ovat ilmaisseet muun muassa Ruotsin Pappers, Uruguayn Paperiliitto FOPCU, Kolumbian paperi ja selluloosa työläiset Sintrapulcar sekä Yhdysvalloissa paperityöntekijöitä järjestävä ammattiliitto United Steel Workers.

Myös 50 miljoonaa teollisuusalojen palkansaajaa ympäri maailmaa edustava IndustriAll Global Union on ilmaissut tukensa kaikille suomalaisille palkansaajille sekä Euroopan kattojärjestö IndustriAll European Trade Union, joka edustaa noin seitsemää miljoonaa ihmistä. Myös 43 miljoonaa palkansaajaa edustava Euroopan Ammatillinen yhteisjärjestö EAY on ilmoittanut tuestaan suomalaisille palkansaajille.

SASK: Suomeen sataa solidaarisuusviestejä maailman ammattiliitoilta