Tilanne yhä auki

Tiedotteet, Uutiset 21.03.2016

Neuvottelujen aloitusta kilpailukykysopimuksesta jumittaa nyt Metsäteollisuus ry.

Elinkeinoelämän Keskusliitto EK:n hallitus hyväksyi kilpailukykysopimuksen torstaina 17. maaliskuuta ja antoi suosituksen jäsenliitoilleen neuvottelujen aloittamisesta. Metsäteollisuus ry on ilmoittanut, että sen hallitus päättää, lähteäkö mukaan vai ei.

Paperiliitossa ei ole tietoa siitä, milloin Metsäteollisuuden hallitus kokoontuu käsittelemään asiaa. Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala on uudessa tilanteessa.

– Metsäteollisuus vetää kovaa linjaa ja sen käsissä voi olla koko kilpailukykysopimuksen kaatuminen. Se, voivatko neuvottelut alkaa muillakaan liitoilla, on kiinni Metsäteollisuuden päätöksestä, Vanhala arvioi.

Paperiliitto on valmiina alakohtaisiin sovellutusneuvotteluihin, kuten liiton hallitus on linjannut. Työssä uhkaa tulla kiire, sillä neuvotteluille on aikaa toukokuun loppuun.

Aiheesta aiemmin:
Hierominen jatkuu 9.3.2016