Taimiteossa mukana

Uutiset 26.11.2020

Paperiliitto toimii nuorten työllistämisen ja ilmaston puolesta Taimiteolla.

Taimiteko on konkreettinen teko nuorten työllistämisen ja ilmaston puolesta. Paperiliitto ja 7 muuta SAK:n jäsenliittoa ovat mukana yöllistämässä nuoria 4H:n Taimiteolla. Liitot ovat keränneet yhteensä 29 000 euroa, jolla istutetaan Suomeen noin kuusi hehtaaria uutta metsää kesäkuussa 2021. Taimien istuttamisessa työllistyvät paikalliset nuoret, joista monelle kyseinen kesätyö on ensimmäinen kosketus työelämään.

4H:n Taimiteko on käsinkosketeltava toimi hiilidioksidipäästöjen kompensoimiseksi ja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Toimintamallin tavoitteena on lisätä hiilinieluja Suomeen ja istuttaa 10000 hehtaaria uutta metsää vuoteen 2030 mennessä. Tämä tarkoittaa noin 20 miljoonaa uutta puuta.

SAK:n ja sen jäsenliittojen sponsoroima metsä on kuuden hehtaarin kokoinen. Noin 12 000 taimen istuttaminen mahdollistaa 115 työtuntia ja työllistää 10–15 nuorta, joille maksetaan työehtosopimuksen mukaista urakkapalkkaa.

Paperiliitto on mukana tekemässä Taimitekoja, tule mukaan!  Lue lisää: www.taimiteko.fi