Sovitteluprosessi jatkuu

Uutiset 22.03.2022

UPM:n lakon sovitteluprosessi on edelleen kesken ja osapuolet jatkavat työehdoista neuvottelemista.

Sovittelija Leo Suomaa antoi tänään sovintoesityksen Paperiliiton ja UPM:n selluliiketoiminnan työehtosopimusneuvotteluissa. Sovittelija on pyytänyt osapuolia vastaamaan esitykseen 14. huhtikuuta mennessä.

Paperiliitto jatkaa neuvotteluja UPM:n muiden liiketoimintojen kanssa sovittelijan johdolla. Paperiliiton keskeinen tavoite on saada koko UPM:ää koskevat sopimusratkaisut valmiiksi ennen sovittelijan antaman harkinta-ajan päättymistä. Kaikkia UPM:n paperiliittolaisia työntekijöitä koskevan työehtosopimusratkaisun syntyminen on edellytys sille, että tänään annettu sovintoesitys voidaan hyväksyä. Jotta UPM:ään kohdistunut pitkittynyt työtaistelu voitaisiin ratkaista, on molempien osapuolten tultava jäljellä oleviin neuvotteluihin realistisin tavoittein ja oltava valmis nopeaan sopimusratkaisuun.

Sovitteluprosessi jatkuu osapuolten välisillä neuvotteluilla huomenna keskiviikkona. Seuraava sovittelijan tapaaminen on sovittu torstaille 24. maaliskuuta.