Sovittelijalle seuraavan kerran torstaina

Uutiset 21.01.2020

Paperiliitto ja Metsäteollisuus ry tapasivat tänään 21. tammikuuta valtakunnansovittelija Vuokko Piekkalan.

Edellisen kerran osapuolet tapasivat sovittelijan viikko sitten.

Osapuolet ovat tavanneet kaikkiaan 40 kertaa, mutta yhteistä näkemystä muutosesityksistä ei vieläkään ole syntynyt. Työnantaja ei ole valmis sopimaan kikyn 24 tunnin vuosityöajan poistosta eikä etsimään vaihtoehtoja omiin esityksiinsä, kuten toimintojen ulkoistamiseen.

Keskinäiset neuvottelut jatkuvat vielä tänään paperiteollisuuden isojen tes-neuvottelukuntien kesken ja huomenna toimistojen kesken. Neuvottelutilanne on esillä myös Paperiliiton hallituksen kokouksessa torstaina.

Valtakunnansovittelijan kanssa seuraava tapaaminen on sovittu torstaiksi kello 16.

Paperiliitto on ilmoittanut aloittavansa paperiteollisuuden työpaikoilla kaksi viikkoa kestävän työnseisauksen 27. tammikuuta, jos sopimukseen ei sitä ennen päästä. Lakko alkaisi lakon piiriin kuuluvilla paperiteollisuuden työpaikoilla ensi maanantaina ja päättyisi aamuvuorojen alkuun 10. helmikuuta mennessä.

Lisää tiedotteita:

23.04.2020