Paperiteollisuuden yrityskohtaiset tes-neuvottelut ovat alkaneet

Uutiset 10.08.2021

Paperiliitto sopii paperiteollisuuden työehdot yrityskohtaisesti.

Tällä hetkellä paperiteollisuuden työehtosopimuksen soveltamisalan jäsenistä jo noin 70 prosenttia on alkaneiden neuvotteluiden piirissä. Liiton tavoite on, että kaikki uudet yrityskohtaiset työehtosopimukset ovat valmiita marraskuun lopussa. Osa alkaneista neuvotteluista on edennyt varsin pitkälle.

Paperiteollisuuden nykyisen työehtosopimuksen voimassaolo päättyy 31.12.2021. Tämä paperiteollisuuden 50. työehtosopimus jää viimeiseksi ja työehdot sovitaan jatkossa yrityskohtaisesti, koska Metsäteollisuus irrottautui työehtosopimisesta. Paperiliitto sopii edelleen työehdot jäsentensä puolesta.

Neuvottelujen aikana Paperiliitto ei tiedota tai kommentoi julkisuuteen yksittäistä yritystä koskevien neuvottelujen kulkua.

Lisätty loppuun lause 16.8.2021