Paperiliitto kiinnosti Googlessa

Uutiset 09.12.2020

Paperiliitto julkaisi kampanjavideon kunnianosoituksena suomalaiselle työlle.

Paperiliitto on tänä vuonna kiinnostavimpien uutishakujen listalla kahdeksas Googlen Trends -datan mukaan.

Uutisten kolmen kärjen muodostavat koronavirus ja Yhdysvaltojen vaalit. Samat aiheet olivat myös haetuimpien puheenaiheiden kärjessä.

Google luo listat hakutermeistä, joiden liikenne kasvoi eniten tänä vuonna viime vuoteen verrattuna. Hakuja tehtiin sanalla why eli miksi enemmän kuin koskaan ennen.

Paperiliitossa listan 8. sijalle sijoittumisen taustalla nähdään useita syitä. Liitto on näkynyt vuoden varrella mediassa eri  yhteyksissä aiempaan enemmän. Tammi-helmikuussa liitolle tuli näkyvyyttä paperiteollisuuden työehtosopimusneuvottelujen aikaan ja loka-marraskuussa Metsäteollisuuden tes-irtautumisen takia. Vappuna Paperiliitto kampanjoi ja julkaisi videon suomalaisen työn puolesta sosiaalisessa mediassa ja sai siitä hyvää palautetta.

Googlessa tehtyjen hakujen kasvu ei kuitenkaan tuo esiin sitä, kuinka paljon kuluvan vuoden tuoma epävarmuus on lisännyt Paperiliiton jäsenten kiinnostusta ammattiliiton tuomaan turvaan ja tukeen.

Hakujen vuosi 2020 – uutiset:

1) Koronavirus, 2) USA vaalit, 3) Trump vs Biden, 4) Uusimaa, 5) Trump Twitter, 6) Vastaamo, 7) Valmiuslaki 8) Paperiliitto, 9) Beirut 10) Black Lives Matter

Lähde: https://trends.google.fi/trends/yis/2020/FI/