Nuorten ajatuksia elämästä

Jäsenasiat 05.04.2018

Parikymppisiä paperiliittolaisia on mukana työelämässä, oppisopimuskoulutuksessa ja varusmiespalveluksessa.

Suomessa asuu 60 000 kaksikymmentävuotiasta. Heistä 72 on Paperiliiton jäseniä. Neljä heistä kertoo elämästään ja ajatuksistaan Paperiliitto-lehden jutussa "Olen parikymppinen".

Vuonna 1998 syntyneiden yleisimmät etunimet olivat Aleksi, Teemu ja Ville sekä Laura, Jenna ja Emma. Tuona vuonna syntyneiden elinajanodote on pojilla 74 vuotta ja tytöillä 81 vuotta.

Ikäluokasta ammatillisissa oppilaitoksissa opiskelevista yli 80 prosenttia kokee terveydentilansa hyväksi ja vajaat 80 prosenttia kokee, että elämällä on päämäärä ja tarkoitus.

Lue Paperiliitto-lehdestä 3/2018 toimittaja Mari Schildtin juttu Olen parikymppinen