Nollakorotusten aika ohi

Tiedotteet, Uutiset 12.10.2016

Alan menestys antaa aihetta nollaa parempiin palkankorotuksiin, sanoo Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.

Metsäteollisuuden tuotanto ja vientimäärät kasvavat paperia lukuun ottamatta, ennakoi Luonnonvarakeskuksen Metsäsektorin suhdannekatsaus 2016-2017. Eniten kysyntää on sahatavaralla, sellulla ja kartongilla.

– Metsäteollisuudella menee sen verran hyvin, että ensi syksyn neuvotteluissa on aika vaatia palkankorotuksia, sanoo Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala

Sopimuskierroksella käsitellään myös alakohtaisia muutoksia sopimusteksteihin. Vanhala kertoo tulevista neuvotteluista Maaseudun Tulevaisuudessa (11.10.2016).

Ensi vuoden 2017 työehtosopimusneuvottelut avaa Paperiliitto, jonka nykyinen sopimus päättyy 30.9. Liitto neuvottelee paperiteollisuuden työehdoista Metsäteollisuus ry:n kanssa.

Metsäteollisuus siirsi viime keväänä neuvottelut kokonaan omiin käsiinsä eroamalla Elinkeinoelämän Keskusliitosta EK:sta. Ero toteutui, vaikka EK muutti viime keväänä sääntöjään ja näin käytännössä lopetti osallistumisen keskitettyihin tuloneuvotteluihin.

Maaseudun Tulevaisuus 11.10.2016

Puun kysyntä kasvaa - Luonnonvarakeskus 10.10.2016