Liityitkö jäseneksi? Meneekö jäsenmaksu palkastasi?

Jäsenasiat 01.08.2023

Oletko Paperiliiton uusi jäsen tai nykyinen jäsen uudessa työsuhteessa? Tarkista palkkalaskelmastasi, että palkasta on peritty liiton jäsenmaksu.

Uusi jäsen?
Paperiliiton jäseneksi liitytään sähköisesti tämän sivun kautta. Liittyessäsi täytät samalla automaattisesti perintäsopimuksen, joka tarvitaan, jotta jäsenmaksu peritään palkastasi. Jos työnantaja ei peri Paperiliiton jäsenmaksua palkastasi, maksat jäsenmaksusi liitolle itse.

Uudessa työssä?
Aina työsuhteen alussa on tehtävä jäsenmaksun perintäsopimus. Ilman sitä työnantaja ei voi periä jäsenmaksua palkastasi. Saat täytettyä perintäsopimuksen eAsioinnin Jäsentiedot-osiossa.

- Tarkista ensin, että yhteystietosi ovat ajan tasalla ja päivitä ne tarvittaessa.
- Jos vaihdat ammattiosastoa, tee muutos ennen perintäsopimuksen vahvistamista.
- Täytä tämän jälkeen samalta sivulta löytyvä perintäsopimus (Toimipaikka/Perintäsopimus - Muokkaa).

Huomaa, että ensimmäinen perintäsopimus kannattaa tehdä yhdessä toimipaikkasi pääluottamusmiehen tai ammattiosaston taloudenhoitajan kanssa. Liiton jäsenrekisteri auttaa myös tarvittaessa. Muistathan uusia perintäsopimuksen myös silloin, kun määräaikainen työsuhteesi päättyy. Vaikka työt jatkuisivat saumattomasti, palkanlaskenta ei välttämättä aloita jäsenmaksun perintää ilman päivitettyä perintäsopimusta.

Jos työnantaja ei peri jäsenmaksua palkastasi tai työskentelet paperialan ulkopuolella, jäsenmaksu maksetaan itse. Lue lisää tästä tai kysy apua jäsenrekisteristä.

Kun jäsenmaksusi ovat ajan tasalla, pidät jäsenyytesi voimassa ja saat hyödyn jäseneduistasi.

Ilmoita muutoksista
Ilmoita aina jäsenrekisteriin
- jos olet työtön
- aloitat opiskelun
- jäät perhevapaalle
- jos olet Kelan sairauspäivärahalla
- jos ryhdyt yrittäjäksi
- jos vaihdat alaa
- muutat ulkomaille

Voit muuttaa yhteystietojasi ja ilmoittaa jäsenmaksuvapautukseen oikeuttavasta syystä eAsioinnissa tai jäsenrekisteriin jasenrekisteri@paperiliitto.fi. Jäsenrekisteri palvelee puhelimitse ma-pe kello 9-12.

Tiedotteet Uutiset
24.04.2019
Anna ääni EU-vaaleissa
25.10.2018