Liittojen lakot toteutuvat

Uutiset 13.12.2023

Torstaiksi 14. joulukuuta suunnitellut poliittiset lakot toteutetaan. Maan hallitus ei osoittanut vastaantuloa työelämää koskevissa lainsäädäntöhankkeissa.

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ja sen jäsenliitot vetäytyivät tänään keskiviikkona työmarkkinamallikeskusteluista. Torstaiksi suunnitellut poliittiset työtaistelutoimet toteutetaan ilmoitetun mukaisesti.

Paperiliitto järjestää mielenilmaisut neljällä tehtaalla Nokialla, Kyröskoskella, Jämsänkoskella ja Anjalankoskella.

SAK:n puheenjohtaja Jarkko Elorannan mukaan SAK on valmis jatkamaan työmarkkinamallikeskusteluja ja -neuvotteluja, jos hallitus mahdollistaa osapuolille aidon ja tasapuolisen neuvotteluasetelman ratkoa työmarkkinakysymyksiä.

– Hallitus ei ole tullut lainkaan vastaan. Tässä tilanteessa on mahdotonta sopia työmarkkinamallista. Samaan aikaan hallitus heikentää muuta työlainsäädäntöä siten, että työehtosopimusten merkitys heikkenee ja tasapuolinen neuvottelumahdollisuus osapuolten väliltä rapautuu, Jarkko Eloranta sanoo.

Lue lisää: Torstaiksi suunnitellut lakot toteutetaan 13.12.2023/SAK

Katso lähin Toimintapäivän toritapahtuma SAK:n sivuilta