Kuntavaalien kampanjoita liikkeellä

Uutiset 03.06.2021

Moni asia on yhteinen kunnasta riippumatta ja siksi SAK:laisilla liitoilla on kuntavaaleja koskevia kampanjoita. Tutustumalla niihin saat näkökulmia äänestämisen tueksi.

Tunnetko oman kuntasi tärkeimmät teemat? Ammattiliitoilla on yli kuntarajojen kiinnostavia teemoja pohdittavaksi.

Kannattaa tutustua SAK:laisten liittojen jäsenten Kuntavaalikone.fi:n ehdokasgalleriaan, jossa on mukana liki 1200 ehdokasta. Heidän joukostaa löydät myös kuntasi paperiliittolaiset ehdokkaat.

Rakennusliiton vastuullistarakentamista.fi -sivustolta löydät vastuullisen rakentamisen kampanjaan sitoutuneita ehdokkaita.

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL:n Kuntaremontti 2021-2025 tarjoaa 15 työkalua, joilla kunnat laitetaan entistä ehompaan kuntoon. Kampanja muistuttaa äänestäjiä, että sillä on väliä, miten lapsesi ruokitaan, kotikatusi aurataan ja mummoasi hoidetaan.

Suomen elintarviketyöläistenliitto SEL kampanjoi kotimaisen ruoan ja työn puolesta - ja kehottaa äänestämään kotimaista kunnan keittiöihin, sillä se hyödyttää kaikkia verotuloina sekä parempina julkisina palveluina.

Palvelualojen ammattiliitto PAM aktivoi äänestämään Älä jauha tyhjää -kampanjalla, joka näkyy eri kanavissa ja kertoo myös äänestämisen merkityksestä.

Teatteri- ja mediatyöntekijöiden liitto TEME, Muusikkojen liitto sekä Näyttelijöiden liitto nostavat kulttuuriteemat keskusteluun Kulttuurivaalit 2021 -kampanjalla, joka kuullaan Radio Helsingin kanavilla.

Ennakkoääniä voit antaa vielä tiistaina 8.6. ja varsinainen vaalipäivä on 13.6.