Kevätkokous päätti valtuuston nelivuotiskauden

Uutiset 19.05.2021

Liittosihteeri Juhani Siira, valtuuston puheenjohtaja Jouko Aitonurmi ja puheenjohtaja Petri Vanhala vetämässä valtuuston etäkokousta liiton toimistolla.

Paperiliiton nykyisen valtuuston kausi päättyy, kun uusi valtuusto valitaan liittokokouksessa 17. kesäkuuta.

Liittovaltuuston jäseniltä tuli useita kysymyksiä ja huomioita paperiteollisuuden työehtosopimustilanteesta. Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala kertoi työmarkkinakatsauksessaan yritysten edustajien kanssa käydyistä keskusteluista ja siitä, miten tes-neuvottelut tulevaisuudessa voisivat edetä. Edelleen lähtökohta on, että Paperiliitto neuvottelee jäsentensä työehdot.

Paperiliitto on teettänyt jäsenkyselyn, jolla on kartoitettu jäsenten suhtautumista työehtosopimuksiin ja niistä sopimiseen. Liittosihteeri Juhani Siira esitteli kyselyn tuloksia alustavasti.

Valtuusto nimesi 19. toukokuuta pidetyssä kokouksessa liiton kunniajäsenet, hyväksyi vuoden 2020 vuosikertomuksen (pdf) sekä vahvisti vuoden 2020 tilinpäätöksen.

Kokous oli Paperiliiton nykyisen liittovaltuuston viimeinen kevätkokous. Liiton hallituksen ja valtuuston jäsenet vuosille 2021-2024, liiton ja valtuuston puheenjohtajat valitaan Paperiliiton liittokokouksessa 17. kesäkuuta.