Jalostukseen syntyi neuvottelutulos

Tiedotteet, Uutiset 21.12.2017

Pahvin- ja paperinjalostusalan työehtosopimuksesta saatiin aikaan neuvottelutulos.

Paperiliitto ja Pahvin- ja paperinjalostajat Jalo ry saavuttivat tänään (21.12.) neuvottelutuloksen Pahvin- ja paperinjalostusalan työehtosopimuksesta.

Sopimus on kaksivuotinen ja se tulee voimaan helmikuussa 2018. Palkankorotukset noudattavat muodostunutta yleistä linjaa. Tekstimuutoksia tuli kohtiin, joilla edistetään paikallista sopimista, yksinkertaistetaan loma-ajan palkkausta ja vahvistetaan henkilöstön edustajien asemaa.

Paperinjalostukseen saatiin ensimmäinen yrityskohtainen neuvottelutulos joulukuun alussa. Amcor Flexilbles Finlandin Kauttuan ja Lieksan tehtaille saadun neuvottelutuloksen mukaan sopimuskausi on kaksivuotinen ja alkaa 1.1.2018. Aiheesta enemmän perjantaina 22.12. ilmestyvästä Paperiliitto-lehdessä

Paperiliiton hallitus käsittelee saadut neuvottelutulokset seuraavassa kokouksessaan 18. päivänä tammikuuta.