Alan mainetta ei saa vaarantaa

Tiedotteet, Uutiset 22.09.2017

Paperiliiton mielestä alan maineen kannalta on tärkeää, että neuvottelut jatkuvat.

Paperiliittolaiset luottamushenkilöt ovat huolissaan alan maineesta. Toimialan imagoa on parannettu Paperiliiton ja Metsäteollisuuden yhteistyöllä jo useamman vuoden ajan. Järjestöjen maine sopijakumppaneina ei saa vaarantua työehtosopimusneuvotteluissa. Tämä tuli esiin Helsingissä pidetyssä Paperiliiton työehtopäivässä, johon perjantaina kokoontui sata luottamushenkilöä.

Paperiliittolaiset luottamushenkilöt pitävät tärkeänä, että työehtosopimuskaudesta tulee yhtä pitkä kuin muilla vientiliitoilla.

Päivän aikana korostui, että työehtoneuvottelujen epävarma tilanne ei saa jatkua pitkään, jotta metsäteollisuuden asiakkaiden luottamus tehtaisiin saadaan säilytettyä.