Paperiliittolaiset mukana Senaatintorilla

Uutiset 01.02.2024

STOP nyt! -mielenosoituksen tuhatpäisen yleisön joukossa paperiliittolaiset erottuivat punaisissa pipoissaan.

Torilla tavattiin! Lakossa olevien tehtaiden väen lisäksi liikkeellä oli muitakin paperiliittolaisia.

Palkansaajakeskusjärjestöt SAK ja STTK järjestivät tänään torstaina mielenosoituksen maan hallituksen työlainsäädäntöön ja sosiaaliturvaan kaavailemia heikennyksiä vastaan. Järjestöt painottavat, että mielenilmausten ja lakkojen tarkoituksena ei ole hakea selkävoittoa hallituksesta, vaan peräänkuuluttaa aitoja neuvotteluita sanelun sijaan.

Paperiliittolaisia saapui Senaatintorin mielenilmaisuun useilta paikkakunnilta. Osa ammattiosastoista tarjosi oman bussikyydin. Liikkeellä oli erityisesti lakossa olevien tehtaiden työntekijöitä.

Liiton julistamat poliittiset lakot alkoivat aamuvuoroista 1. helmikuuta ja päättyvät kahta vuorokautta myöhemmin lauantaina 3. helmikuuta aamuvuoroihin. Lakoissa ovat mukana Stora Ensolta Enocell, Kaukopään ja Tainionkosken, Oulun sekä Varkauden tehtaat; UPM:ltä Kaukas, Kymi, Pietarsaari ja Rauma sekä Huhtamäki Foodservice Nordic Hämeenlinnasta. Lakko koskee näillä tehtailla yhteensä noin 3000:a työntekijää. Lakon ulkopuolelle on rajattu työt, jotka koskevat ihmishengen, terveyden, ympäristön ja laiteturvallisuuden turvaamista.

Lisää tiedotteita:

Takaisin Tiedotteet-sivulle