Paperiliitto ja Metsä Group neuvottelutulokseen

Uutiset 11.12.2021

Paperiliitto ja Metsä Group ovat saavuttaneet neuvottelutuloksen uudesta yrityskohtaisesta työehtosopimuksesta 10.12.2021.

Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala on tyytyväinen sekä neuvotteluiden henkeen että tulokseen. Yrityskohtaisessa työehtosopimuksessa on hyödynnetty paperiteollisuuden nykyisen työehtosopimuksen rakennetta ja työehtojen määräytymistä.

- Neuvottelut Paperiliiton ja Metsä Groupin välillä kestivät varsin pitkään. Ne käytiin silti vaiheesta toiseen rakentavassa hengessä. Tästä on hyvä jatkaa yhteistyötä tulevaisuudessa, Vanhala luonnehtii.

Neuvottelutulos on vielä hyväksyttävä osapuolten hallinnoissa. Paperiliiton hallitus käsittelee neuvottelutuloksen kokouksessaan tiistaina 14.12.

Paperiliitto jatkaa neuvotteluja uusista yrityskohtaisista työehdoista tulevana viikonloppuna. Nykyinen sopimus päättyy joulukuun lopussa.