Paperiliiton sopimukset ovat nyt koossa

Uutiset 17.05.2022

Viime syksynä alkanut paperiliittolaisten työpaikkojen tes-neuvottelukierros on valmis.

Paperiliiton tes-kierros päättyi, kun Paperiliiton hallitus hyväksyi viimeiset kaksi paperinjalostusalan neuvottelutulosta uusiksi työehtosopimuksiksi. Toinen työehtosopimus koskee Konvertia Groupin Valkeakosken ja Siltakylän toimipaikkoja ja toinen Huhtamäki Foodservice Finland Oy:tä.

Paperiliitto aloitti yrityskohtaiset neuvottelut paperiteollisuuden työehdoista elokuussa. Sopimuksia valmistui noin 30 ennen paperiteollisuuden 50. työehtosopimuksen päättymistä viime joulukuun lopussa.  Tämä niin sanottu raskaan paperiteollisuuden sopimuskierroksen viimeinen kokonaisuus tuli valmiiksi 22. huhtikuuta, kun Paperiliitto ja UPM:n viisi liiketoimintoa hyväksyivät sovittelijan antamat sovintoehdotukset.

Paperiliitto-verkkolehti 13.5.2022: Paperiliiton sopimista työehtosopimuksista viimeiseenkin saatiin neuvottelutulos vapuksi.
24.2.2022 Pahvin- ja paperinjalostusalalle työehtosopimus