#Painava syy – Paperiliitto ei hyväksy heikennyksiä

Uutiset 22.09.2023

Paperiliitto on vahvasti mukana SAK:n liittojen yhteisessä #PainavaSyy -kampanjoinnissa. Liiton hallitus kohotti järjestöllistä valmiutta ja varautuu tarvittaessa nopeisiin päätöksiin.

Paperiliiton hallitus käsitteli kokouksessaan torstaina 21.9. ajankohtaista poliittista tilannetta.

– Pääministeri Orpon ja valtiovarainministeri Purran hallitusohjelman yksiselitteinen tavoite on työntekijöiden toimeentulon ja työehtojen heikentäminen, totesi liiton hallitus.

– Suomalainen hyvinvointi on rakennettu sopimalla ja yhteistyöllä. Nyt maan hallitus on yhdessä Elinkeinoelämän Keskusliitto EK:n kanssa heikentämässä ideologisista syistä sopimusyhteiskuntaa ja suomalaista hyvinvointia.

Maan hallitus pyrkii tavoitteeseensa heikentämällä ammattiyhdistysliikkeen mahdollisuuksia puolustaa jäseniään ja heidän edunvalvontaansa. Liiton hallitus päätti muiden SAK:laisten liittojen tavoin valmistautua järjestöllisiin toimiin ja olla valmiudessa nopeaan päätöksentekoon, mikäli tilanne niin vaatii.

Paperiliiton hallitus pitää tärkeänä, että palkansaajat laajasti ymmärtävät, mihin hallitusohjelma voi johtaa ja kuinka merkittävistä muutoksista on kysymys.

Tälle sivulle koottu aineisto on paperiliittolaisten vapaasti käytettävissä ja jaettavissa.

Tulosta tai jaa sähköisesti:

Hallituksen leikkuri (A4, pdf)
Hallituksen leikkuri (A5, pdf)
PainavaSyy -esite/Paperiliitto (20 sivua, pdf)
Ota huomioon, että julkaisujen sisältöä päivitetään, jos esityksiin tulee muutoksia.

SAK:n PainavaSyy-sivusto

Sivustolta voit seurata aihetta laajemmin ja löydät tulostettavia pdf:iä ruotsin- ja englanninkielisinä