Mielenilmaisut pysäyttävät tuotantoa

Uutiset 16.02.2024

Lakkovahdit Taina Tarvainen, Seppo Ruotsalainen, Jari Rutanen ja Timo Pulli päivystivät vuorotellen Nouryonin Äänekosken toimipaikan portilla.

Poliittisia lakkoja on toteutunut tällä viikolla paperiliittolaisilla työpaikoilla Kotkassa, Äänekoskella, Oulussa ja Tampereella.

Paperiliiton julistamia lakkoja on toteutettu tämän viikon keskiviikosta perjantaihin MM Kotkamillsillä, Nouryon Chemicalsin kahdella toimipaikalla sekä UPM Raflatacilla. Mielenilmaisut kohdistuvat Suomen hallituksen työelämää koskevia heikennysesityksiä vastaan.

Taina Tarvainen toimi torstaiaamuna yhtenä lakkovahdeista Noyryonilla Äänekoskella. Hän on tehtaan laboratorion luottamushenkilö.

- Meillä porukka on tosi ymmärtäväistä lakon suhteen ja selvästi oli painetta päästä osallistumaan. Työelämää heikentävät tavoitteet koskettavat meitä kaikkia, Tarvainen sanoo.

Hän pitää tärkeänä sitä, että yhdessä ihmiset tekevät pienistä puroista voimakkaamman virran ja voivat näin vaikuttaa enemmän kuin yksittäinen ihminen.

Tuotantoa on pysäytetty paikoin myös muilla liiton jäsenten työpaikoilla sen vuoksi, että toisten ammattiliittojen poliittisten lakkojen takia tuotteita ei voida varastoida tai kuljettaa eteenpäin. Auto- ja Kuljetusalan työntekijäliitto AKT:n julistamat poliittiset mielenilmaisut jatkuvat satamissa vielä tänään perjantaina.

Lisää tiedotteita:

Takaisin Tiedotteet-sivulle