Metsäteollisuustietoa 330 yläkoululle

Tiedotteet, Uutiset 02.11.2016

Koulukampanjalla houkutellaan nuoria, sillä metsäteollisuudessa tarvitaan osaavaa työvoimaa myös tulevaisuudessa.

Metsäteollisuudessa eläköityy seuraavan 10 vuoden kuluessa noin neljäsosa nykyisestä työvoimasta. Valtakunnallisella kampanjalla ala haluaa antaa nuorille lisää eväitä ammatinvalintaan.

Yli 200 metsäteollisuusyrityksen edustajaa kiertää marraskuussa noin 330 koulussa ympäri Suomea kertomassa alasta yläkoululaisille. Metsäteollisuus on hyvässä vireessä, mutta ala ei tällä hetkellä houkuttele riittävästi motivoituneita nuoria alalle. Mahdollisuuksien metsä – Suomen suurin työpaikka -kampanjalla pyritään päivittämään mielikuvat tähän päivään ja lisäämään alan vetovoimaisuutta.

Tarvitaan myös riittävää ja laadukasta koulutusta. Kampanjassa korostetaan, että metsäteollisuudelle tärkeiden alojen koulutuksen elinvoimaisuudesta on pidettävä huolta. Kouluilla kierretään 18. marraskuuta saakka.

Metsäteollisuus on Suomen suurin vientiala. Suomen teollisuuden työpaikoista metsäteollisuudessa oli noin 15 prosenttia vuonna 2015.

Mahdollisuuksien metsä -kampanjaa toteuttavat Metsäteollisuus ry ja Suomen Metsäyhdistys sekä Metsä Group, UPM-Kymmene Oyj, Stora Enso Oyj, DS Smith Packaging Finland Oy, Sappi Finland Oy, Versowood Oy, Pölkky Oy, Tornator Oyj ja Kotkamills Oy.

Kampanjan You tube-video:
Mahdollisuuksien metsä – Suomen suurin työpaikka

Aiheesta lisää: Koulukampanjasta vetoa alalle - Metsäteollisuus r.y.