Lue uusin lehti

Jäsenasiat 29.03.2019

Näe tehdastyö lasten silmin ja lue alan kuulumiset Paperiliitto-lehdestä numero 3/2019.

Stora Enso tyrmistytti Oulussa ilmoittamalla 400 hengen vähennystarpeesta. Toinen paperikone aiotaan sulkea ja toinen paperikone muuntaa valmistamaan kartonkia investoimalla tehtaalle 350 miljoonaa euroa.

Samassa lehdessä kerrotaan myös pienemmän mittaluokan investoinnista Joutsenon Metsä Fibrelle, jossa kuorimon laajennukseen sijoitetaan noin 30 miljoonaa euroa.

Eduskuntavaalien ennakkoäänestysaika on 3.-9.4. ja varsinainen vaalipäivä on 14.4. Lehti tarjoaa myös äänestäjille eväitä ja ajattelun aihetta.

Uutta näkökulmaa työskentelyyn paperiteollisuudessa tuo juttu, jossa lapset Pietarsaaresta, Imatralta ja Raumalta kertovat, miten paperitehtaita pitäisi heidän mielestään kehittää. Kaikki "asiantuntijat" ovat sitä mieltä, että he voisivat hyvin olla isona tehtaassa töissä.

Tutustu myös liiton tuleviin tapahtumiin ja lähde mukaan. Huvipuistotapahtumaan viimeistään 31.3. ilmoittautuneet osallistuvat arvontaan.

Paperiliitto-lehti 3/2019