Lisää lyhyen vuorokierron kokeiluja

Tiedotteet, Uutiset 12.06.2014

Yhä useampi työnantaja tarttuu lyhyen vuorokierron kokeiluun.

Paperiteollisuuden voimassaolevan työehtosopimuksen mukaan työnantaja voi määrätä työpaikalle lyhyen vuorokierron kokeilun enintään yhden vuoden mittaisena. Kokeilun jälkeen jatkosta on sovittava paikallisesti. Kokeilu on toteutettava sopimuskauden aikana.

Stora Ensolla Kaukopäässä lyhyen vuorokierron kokeilu alkoi poikkeuksellisesti paikallisella sopimuksella heti uuden työehtosopimuksen astuttua voimaan 1. toukokuuta.

Laajamittaisimmin lyhyen vuorokierron kokeiluihin lähtee UPM, jossa kaikilla pitkän kierron tehtailla siirrytään kokeiluun lyhyestä. Kokeilun aloitusajankohdasta sovitaan paikallisesti.

Mitä ajatuksia työpaikallasi on vuorokierrosta ja sen muuttamisesta? Kerro vapaamuotoisesti Paperiliitto-lehden toimitukselle aiheesta osoitteella tiedotus@paperiliitto.fi.

Paperiteollisuuden työehtosopimus nro 47 (1.5.2014 - 30.9.2016)