Kevät ratkaisee

Tiedotteet, Uutiset 03.03.2016

Liittojen kokous käsitteli uuden palkansaajakeskusjärjestön perustamista edeltävää selvitystyötä.

Helsingissä 2. maaliskuuta kokoontuneet 49 liittoa arvioivat uuden palkansaajakeskusjärjestön perustamista työryhmien selvitysten pohjalta. Myös Paperiliitto on mukana hankkeessa.

Ohjausryhmän puheenjohtajan Jarkko Elorannan mukaan uuden keskusjärjestön perustamisen näkökulmasta kevät on ratkaiseva. Seuraavaksi sisällöt lähtevät liittojen hallintojen käsiteltäväksi.

Liittojen kokous täydensi selvitystyön esityksiä ja hyväksyi uuden keskusjärjestön strategian. Hankkeen ohjausryhmä kokoontuu 10. maaliskuuta, jonka jälkeen selvitykset ja strategia siirtyvät liittojen käsittelyyn. Liittojen kokous hyväksyi myös hankkeen vuoden 2016 tarkennetun talousarvion. Uuden keskusjärjestön sääntöjen valmistelutyö on aloitettu. Samalla tarkentuu keskusjärjestön perustamisen aikataulu.

Hankkeessa mukana olevat ammattiliitot edustavat noin 1,7 miljoonaa palkansaajaa ja yksinyrittäjää. Järjestön on määrä aloittaa toimintansa vuoden 2017 alussa.

Aiheesta lisää hankkeen nettisivuilla uusikeskusjärjestö.fi.