Duunarit talkoissa - muut ei?

Uutiset 16.09.2023

Paperiliiton toimiston ja työpaikkojen edustajat PainavaSyy-tilaisuudessa Tampereella.

Mitä hallitusohjelman kirjaukset työntekijän ja työelämän kannalta käytännössä tarkoittavat? Tätä käytiin läpi SAK:n järjestämissä PainavaSyy-tilaisuuksissa eri puolilla maata.

SAK järjesti viisi alueellista tilaisuutta, joissa hallitusohjelman sisältö avattiin kansankielelle. Tilaisuuksissa oli paikalla SAK:n ja liittojen johtoa, sekä SAK:n asiantuntijoita.

Osallistujilla oli hyvin aikaa esittää kysymyksiä ja kommentteja. Paneelikeskusteluihin osallistui sekä hallitus- että oppositiopuolueiden kansanedustajia.

Tampereella liittojen yhteiseen tilaisuuteen osallistui koululuokallinen Paperiliiton jäseniä. Kaksi muuta tilaisuutta järjestettiin samaan aikaan Kuopiossa ja Järvenpäässä ja viikkoa aiemmin Oulussa ja Turussa. Paperiliittolaisia oli mukana jokaisella paikkakunnalla.

Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala toivoo, että jäsenet puhuisivat hallitusohjelman vaikutuksista työpaikoilla ja veisivät eteenpäin viestiä siitä, mitä muutokset tarkoittavat arjessa, jos ne toteutetaan.

- Suomalainen työmarkkinapolitiikka on rikkoutumassa ennennäkemättömällä tavalla. Toivon, että myös yritykset ymmärtäisivät tämän, sillä vuoropuhelun särkyminen ei ole työnantajienkaan edun mukaista, sanoo Vanhala.

Nyt on #PainavaSyy toimia – ensimmäiset työntekijöihin kohdistuvat heikennykset tulevat voimaan jo ensi vuoden alussa 5.9.2023/SAK
SAK ei hyväksy työttömyysturvaan esitettyjä leikkauksia 15.9.2023/SAK