Vientiliitot pohjustavat uutta työmarkkinamallia

Tiedotteet, Uutiset 04.01.2017

Vientiliitot kutsuvat työmarkkinoiden sopimusosapuolet yhdessä kehittämään sopimustoimintaa.

Perjantaina 13. tammikuuta pidettävässä keskustelutilaisuudessa on tarkoitus yhdessä arvioida sopimustoiminnan kehittämistarpeita ja mahdollisuuksia tulevina vuosina. Paperiliitto on yksi työmarkkinoiden yhteisen tilaisuuden koollekutsujista.

Tilaisuuden taustalla on loppuvuodesta tiivistynyt tarve uuden vientivetoisen työmarkkinamallin sorvaamiseksi Suomeen. Tavoite on käydä työmarkkinaosapuolten kesken keskustelua työmarkkinajärjestelmän tulevaisuuden haasteista.

Tilaisuuden koollekutsujina toimivat Paperiliitto, Metalliliitto, Teollisuusalojen ammattiliitto TEAM, Puuliitto, Ammattiliitto Pro, Tekniikan Akateemiset, Insinööriliitto, Teknologiateollisuus, Kemianteollisuus ja Metsäteollisuus.