Vientiliitot kiertävät yhdessä

Tiedotteet, Uutiset 22.01.2019

Suomalaisen vientiteollisuuden liitot kiertävät maan vaalipiirejä eduskuntavaalien alla.

Mukana kiertueella ovat Paperiliitto, Teollisuusliitto, Kemianteollisuus ry, Metsäteollisuus ry sekä Teknologiateollisuus ry. Liitot tapaavat kansanedustajaehdokkaita yhteensä 16 paikkakunnalla Suomessa. Kiertueen tavoitteena on lisätä ehdokkaiden ymmärrystä teollisuuden ja viennin merkityksestä suomalaiselle hyvinvointiyhteiskunnalle.

Vientiliittojen johdon, alueen yritysedustajien ja kansanedustajaehdokkaiden tapaamisissa käsitellään Suomen menestyksen edellytyksiä. Monipuolisen osaamisen ylläpitämiseksi tarvitaan jatkuvaa oppimista ja oppimista tukeva korkeatasoinen koulutusjärjestelmä. Ketteryyden ja kehityksen kärjessä pysymisen takia Suomen pitää olla houkutteleva maa investoida, työllistää ja luoda uutta. Kun Suomi tarjoaa kansainvälisesti kilpailukykyisen toimintaympäristön, varmistetaan, ettei teollisuuden kustannustaso ylitä keskeisten kilpailijamaiden tasoa.
Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala on puhujana neljässä tilaisuudessa Rovaniemellä, Lappeenrannassa, Joensuussa ja kiertueen päätöspäivänä 11.3. Jyväskylässä.

Eduskuntavaalien ennakkoäänestys 3. - 9. huhtikuuta ja varsinainen vaalipäivä sunnuntai 14. huhtikuuta.