Uusi tolppa sopimuskierrokselle

Uutiset 05.02.2020

Kemianteollisuuteen tänään keskiviikkona syntynyt neuvottelutulos viitoittaa myös muiden alojen työehtosopimusneuvotteluja.

Merkkipaalun vaikutusta voidaan arvioida tarkemmin torstaina sen jälkeen, kun Teollisuusliiton ja Kemianteollisuuden hallinnot ovat käsitelleet tuloksen ja sen sisällöstä kerrotaan tarkemmin.

Paperiliiton tänään kokoontunut hallitus odottaa nyt myös, että paperiteollisuuden neuvotteluissa saadaan ratkaisuja aikaiseksi. Paperiliiton neuvottelijat ovat lokakuusta lähtien kehittäneet, ideoineet ja luoneet uusia lähestymistapoja, mutta vastapuolella on lähinnä siirretty sopimukseen johtavaa maalia aina vain kauemmas. Liiton hallitus ihmetteleekin, eikö Metsäteollisuus ry:llä ole kykyä sopia.

Liiton hallitus sai tilannetiedot tähänastisista neuvotteluista ja sovittelun kulusta. Hallituksen jäsenet jakoivat myös lakkokuulumisia työpaikoita ja toivat terveisiä jäseniltä. Toinen lakkoviikko on sujunut lakon piirissä olevilla toimipaikoilla hyvässä tiiviissä hengessä ja odottavissa tunnelmissa. Jäsenet ovat tavanneet toisiaan ammattiosastojen järjestämissä tilaisuuksissa, joissa on myös neuvottu lakkoavustusten hakemisessa. Lisää jäsentilaisuuksia on tulossa eri paikkakunnailla loppuviikosta ja viikonloppuna.

Paperiteollisuuden työehtosopimuksesta neuvotellaan seuraavan kerran torstaina 6. helmikuuta kello 9 valtakunnansovittelijan johdolla.

Lisää tiedotteita:

23.04.2020