Uusi johtaja mieluiten Suomesta

Tiedotteet, Uutiset 05.05.2014

Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala vaatii Stora Ensolle suomalaistaustaista johtajaa.

Suomalaisilla juurilla ja suomalaisen yhteiskunnan tuntemuksella on suuri merkitys yhtiön tulevaisuuden kannalta. Tätä mieltä on Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
– Johtajan juuret ja sitoutuminen Suomeen eivät ole itsestäänselvyys. Nokia toimi esimerkkinä siitä, mitä voi tapahtua, kun juuret ovat muualla. Ei toisteta tätä virhettä, Vanhala painottaa.
Vanhala esittää valtion omistajaohjauksesta vastaavalle ministerille vaatimuksen, että myös valtio käyttäisi valtaansa Stora Enson uuden toimitusjohtajan valinnassa ja liputtaisi suomalaisen puolesta.
– Tiukan paikan tullen on suuri merkitys sillä, mistä maasta johtaja on lähtöisin, luottaa Vanhala.