Uudenlaista yhteistyötä nyrkkeilyseuran kanssa

Uutiset 12.09.2022

Paperiliiton Juhani Siira ja Petri Vanhala sopivat yhteistyöstä Helsingin Tarmossa valmentaja Marko Metzin ja nyrkkeilijä Sam Morovatin kanssa.

Paperiliitto on tehnyt kaksivuotisen yhteistyösopimuksen tukea nyrkkeilijälupaus Sam Morovatia kohti olympialaisia.

Sopimuksella Paperiliitto saa näkyvyyttä Helsingin Tarmoa edustavan Sam Morovatin ottelujen yhteydessä. Sam Morovati on 19-vuotias nyrkkeilijä ja opiskelija Helsingistä. Hän kilpailee olympiatyylin nyrkkeilyssä sarjassa 71 kg.

Morovati on voittanut kaksi kertaa B-junioreiden Suomen mestaruuden. Vuonna 2020 hän siirtyi A-junioreihin ja voitti kultaa sekä SM-kisoissa että TUL-turnauksessa. Kansainvälinen nyrkkeilyliitto AIBA valitsi hänet Suomen parhaaksi A-junioriksi kahdesti vuosina 2020 ja 2021. Aikuisten sarjan ensimmäisessä arvokisassa viime joulukuussa hän voitti Suomen mestaruuden. Morovati tähtää vuoden 2024 olympialaisiin.

– Suurin tulevaisuuden haaveeni on 2024 olympialaiset, minkä eteen teen kovasti töitä. Vuoden 2023 pääkilpailut on European Games, mitä ennen käyn useissa kansainvälisissä kilpailuissa ja leireillä, Morovati kertoo. Merkonomiksi valmistunut Morovati jatkaa opiskelua ja suorittaa ajoneuvoalan perustutkintoa.

Syksyn kuluessa Morovati ottelee Tanskassa, Ruotsissa ja marraskuussa myös Suomessa Tammer Turnauksessa.

– Sponsorisopimus antaa Paperiliitolle uudenlaista positiivista näkyvyyttä ja samalla liitto tukee lupaavaa urheilijaa lajissa, jossa lajiliiton tuki ei riitä. Haluamme tukea Samia hänen tavoitteessaan  ja olla mukana hienossa tarinassa, sanoo Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.

Lisää tiedotteita:

Takaisin Tiedotteet-sivulle