UPM aloitti yt:t Jokilaaksossa

Tiedotteet, Uutiset 16.02.2017

UPM suunnittelee vähentävänsä Jämsänkoskelta ja Kaipolasta yhteensä 43 tehtävää.

UPM Paper ENA Oy harkitsee toimintojen ulkoistamista ja kunnossapidon uusia toimintatapoja. Suunnitelma merkitsisi Jokilaakson tehtailla eli Jämsänkoskella ja Kaipolassa yhteensä 43 tehtävän vähentämistä tämän vuoden aikana. Suunnitellut vähennykset koskevat 23 työntekijätehtävää, 16 toimihenkilötehtävää sekä 4 ylemmän toimihenkilön tehtävää. Jämsässä sijaitsevat tehtaat työllistävät noin 630 henkilöä.

Tavoitteena on parantaa paperikonelinjojen kustannuskilpailukykyä. Osa neuvoteltavista toimenpiteistä liittyy UPM:n vuonna 2014 julkaisemaan 150 miljoonan euron kannattavuuden parantamistavoitteeseen.

- Tulevissa neuvotteluissa pohditaan toimitilapalveluiden tehostamista sekä sitä, voisiko ulkoinen kumppani tuottaa osan tähän asti itse tuotetuista palveluista kustannustehokkaammin. Myös kunnossapitoon haetaan uusia, tehokkaampia ja joustavampia toimintatapoja organisaatiomuutoksella, tehtaanjohtaja Antti Hermonen kertoo tiedotteessa.

UPM Jokilaakson tehtaiden Jämsänkosken yksikössä valmistetaan päällystämätöntä aikakauslehtipaperia (SC)  ja päällystettyä aikakauslehtipaperia (LWC), luettelopaperia (MFS) ja Kaipolan yksikössä sanomalehtipaperia. Yhteenlaskettu vuosikapasiteetti on yli miljoona tonnia.

Lisää tiedotteita:

05.11.2019