Työsuojelun puhelinneuvonta aloitti

Tiedotteet, Uutiset 01.02.2016

Työsuojeluviranomaiset avasivat valtakunnallisen puhelinneuvonnan.

Työsuojeluviranomaisten valtakunnallinen puhelinneuvonta aloitti toimintansa helmikuun ensimmäisenä päivänä. Neuvonta palvelee asiakkaita ympäri Suomen kaikkina arkipäivinä virka-aikaan kello 8–16.15. Valtakunnallisen puhelinneuvonnan numero on 0295 016 620.

Puhelinneuvonnassa työsuojelutarkastajat aluehallintovirastojen työsuojelun vastuualueilta antavat neuvontaa muun muassa seuraavissa asioissa: häirintä, syrjintä ja psykososiaalinen kuormitus, työsuhdeasiat, työympäristöasiat eli fyysiseen työturvallisuuteen liittyvät asiat sekä rakennusalan työympäristöasiat

Ennen valtakunnallisen puhelinneuvonnan perustamista kaikki viisi työsuojelun vastuualuetta järjestivät oman alueensa puhelinneuvonnan itse. Aiempina vuosina työsuojeluviranomaiset ovat vastaanottaneet yhteensä noin 40 000 päivystyspuhelua vuosittain.

Kenelle: Ohjausta saavat sekä työntekijät että työnantajat, jotta he saavat hoidettua asian itse kuntoon työpaikalla.
Valvontapyynnöt: Neuvontaan voi myös tehdä valvontapyyntöjä. Pyynnöt arvioidaan, ja tarvittaessa ne johtavat valvontatoimenpiteisiin.
Luottamuksellista: Yhteydenotot ovat täysin luottamuksellisia, ja halutessaan soittaja voi olla kertomatta henkilöllisyyttään.
Tavoite:  Helpottaa työsuojeluviranomaisten tavoitettavuutta sekä edistää valvonnan ja neuvonnan tasalaatuisuutta eri puolilla Suomea.

www.tyosuojelu.fi > Puhelinneuvonta

Lisää tiedotteita: