Työssäoloehto kertyy kesätöissä

Jäsenasiat 30.07.2014

Onko jäsenyytesi voimassa? Jokainen työviikko kerryttää työssäoloehtoa.

Paperiliiton ja Paperityöväen työttömyyskassan jäsenyys kannattaa pitää ajan tasalla myös pätkätöissä. Kesätyöntekijöiden on hyvä muistaa, että jokainen työviikko kerryttää työssäoloehtoa. Esimerkki kertoo, miten ehto voi täyttyä usean kesän aikana. Tärkeää on, että liiton ja kassan jäsenyys alkaa heti työsuhteen alusta.

Paperiliiton jäsenyys tuo työttömyysturvan lisäksi myös vakuutuksen työelämän ongelmatilanteiden varalta ja monia alennuksia ja etuja vapaa-aikaan ja lomailuun. Esimerkiksi Paperiliiton jäsenetuihin kuuluu kaikkialla maailmassa voimassa oleva matkustajavakuutus ja vapaa-ajan tapaturmavakuutus sekä majoittumista liiton omissa lomapaikoissa ja muissa kohteissa jäsenhintaan. Tarkemmat tiedot ajankohtaista jäseneduista näet nettisivuilla jäsenetu-uutisista.

Paperiliiton jäsen on samalla myös Paperityöväen Työttömyyskassan jäsen. Paperiliiton jäsen saa vapautuksen jäsenmaksusta muun muassa työttömyyden, perhevapaan tai opiskelun ajaksi.

Työmarkkinajärjestöjen jäsenmaksut ja työttömyyskassamaksut ovat verotuksessa vähennyskelpoisia tulon hankkimisesta aiheutuneina menoina ja ne saadaan vähentää täysimääräisinä.

Lisätietoja työssäoloehdosta

Lisää tiedotteita: