TP tukee selvitystyötä

Tiedotteet, Uutiset 27.01.2015

Teollisuuden Palkansaajat tukee uuden keskusjärjestön selvitystyötä.

Teollisuuden palkansaajille eli TP:lle on tärkeää ammattiliittojen halu uudistaa palkansaajien edunvalvontaa. TP:n uuden puheenjohtajan Jorma Malisen mielestä erityisesti TP:n jäsenjärjestöjen jäsenet joutuvat kantamaan omassa taloudessaan ja elämässään työelämän rakennemuutoksen paineet. Tästä syystä ammattiyhdistysliikkeen pitää Malisen mukaan nykyistä tehokkaammin kyetä puolustamaan työntekijöiden oikeuksia työelämässä.

TP:n strategiaseminaarissa liittopuheenjohtajat totesivat, ettei uusi keskusjärjestöhanke poista Teollisuuden Palkansaajien yhteisiä teollisuuspoliittisia ja edunvalvontatavoitteita.

Teollisuuden Palkansaajiin kuuluu 17 teollisuusalojen ammattiliittoa kaikista kolmesta keskusjärjestöstä. Kokonaisjäsenmäärä on 740 000.

Aiheesta lisää
Teollisuuden Palkansaajat > tiedotteet