Tes-neuvottelut jatkuvat

Uutiset 12.09.2017

Neuvottelut Paperiteollisuuden työehtosopimuksesta jatkuivat tänään tiistaina. Neuvotteluja käytiin Paperiliiton tes-neuvottelukunnan ja Metsäteollisuuden tes-neuvottelijoiden välillä.

Edelleen osapuolet keskustelivat toistensa esityksistä. Yhtään esitystä ei neuvottelupöydästä ole poistunut. Paperiliitto on tehnyt esityksiä muun muassa työaikaa, muutosturvaa ja irtisanomissuojaa sekä palkkaa koskevista asioista.

Metsäteollisuuden keskeisimmät esitykset koskevat ulkopuolisen työvoiman käyttöä, työvoiman joustavaa käyttöä ja työvoimakustannuksia.

Paperiliiton tes-neuvottelukunnassa on yhteensä kymmenen jäsentä, joista neljä edustaa metsäteollisuuden työpaikkoja ja kuusi liiton toimistoa.

Neuvottelut jatkuvat tiistain jälkeen tiiviisti Paperiliiton ja Metsäteollisuuden toimiston edustajien välillä.