Tes-neuvottelut alkoivat

Uutiset 16.10.2019

Paperiliitto ja Metsäteollisuus ry aloittivat neuvottelut uudesta työehtosopimuksesta keskiviikkona 16. lokakuuta.

Tässä isojen tes-neuvottelukuntien tapaamisessa kumpikin osapuoli esitteli omat tavoitteensa. Paperiliitto esittää muun muassa 24 tunnin työajanlisäyksen poistamista sekä parannuksia muutosturvaan ja työssäjaksamisen edistämiseen.

Osapuolten yhteisenä tavoitteena on saada paperiteollisuuden 50. työehtosopimus neuvoteltua nykyisen sopimuksen voimassa ollessa. Nykyinen Paperiteollisuuden työehtosopimus päättyy 30. marraskuuta.

Paperiliitto ja Metsäteollisuus pyrkivät takaamaan sopimiselle hyvän ilmapiirin ja neuvottelurauhan. Osapuolet ovat sopineet, että neuvotteluja ei käydä julkisuudessa.

Paperiliiton isoon tes-neuvottelukuntaan kuuluvat liiton toimistosta Petri Vanhala, Juhani Siira, Sami Laakso, Markku Häyrynen, Juha Koivisto ja Jouni Salminen. Ammattiosastoja ja työpaikkoja edustavat Jouko Aitonurmi, Rauman osastosta 42, Arto Hulkko Kaukopään osastosta 21, Jorma Paajanen Äänekosken osastosta 77 ja Jouko Suomalainen Veitsiluodon osastosta 41.