Teollisuusliitto tukee Paperiliiton lakkoa UPM:ssä

Uutiset 03.02.2022

Teollisuusliitto keskeyttää huolto- ja kunnossapitotyöt UPM:n lakossa olevilla tehtailla tukeakseen Paperiliiton työtaistelua.

Teollisuusliitto on asettanut UPM:n saartoon. Saarto alkaa 8.2.2022 ja se jatkuu toistaiseksi. Saarron aikana Teollisuusliiton jäsenet eivät mene sellaisille UPM:n tehtaille töihin, joihin Paperiliitto on julistanut lakon. Käytännössä saarto poistaa muun muassa UPM:n mahdollisuuden huoltaa ja kunnossapitää tehdaslaitteistoaan Paperiliiton lakon aikana ulkopuolisen työvoiman avulla.

Teollisuusliiton asettama saarto on tukityötaistelutoimi Paperiliitolle. Saarto ei koske UPM Plywoodin ja UPM Timber liiketoimintoja.

Teollisuusliiton puheenjohtajan Riku Aallon mukaan tukityötaistelutoimille ei lopulta enää ollut vaihtoehtoja, koska UPM on ryhtynyt heikentämään käräjäoikeuden turvaamistoimen nojalla töihin pakotettujen työntekijöiden työehtoja. Aalto myös paheksuu UPM:n käymää julkisuuspeliä Teollisuusliiton kanssa UPM Plywoodiin ja UPM Sahaliiketoimintaan sovituista työehtosopimuksista.

Lue Teollisuusliiton tiedote: ”Teollisuusliitto asettaa UPM:n saartoon – huolto- ja kunnossapitotyöt yhtiössä keskeytetään” 3.2.2022

Lisää tiedotteita:

Takaisin Tiedotteet-sivulle