SAK: Lakiesitys vedettävä kokonaan pois

Tiedotteet, Uutiset 01.10.2018

Sisältömuutokset ovat SAK:n hallituksen mielestä riittämätön ratkaisukeino.

SAK:n hallituksen mukaan keskiviikkona 3.10. alkavat järjestölliset toimet perutaan vain, mikäli maan hallitus luopuu kokonaan irtisanomislain valmistelusta.

– Mahdollisuudet neuvotteluun syntyvät vain, jos hallitus vetää irtisanomislain pois valmistelusta. Olemme omalta osaltamme valmiit ratkaisemaan syntynyttä kiistaa, mutta meitä ei ole kutsuttu pöytään neuvottelemaan aidosti työllisyyttä parantavista toimista, SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta sanoo.

SAK:n liitot ovat valmiina laajentamaan toimiaan, mikäli hallitus jatkaa vahingollisen irtisanomislain valmistelua. Eloranta toivoo, että hallituksella olisi oikea käsitys työmarkkinoiden tulehtuneesta tilanteesta ja että hallitus laittaisi asiat tärkeysjärjestykseen.

– Talouden nousuvire lisää työllisyyttä ja tarkoittaa lisääntyviä tilauksia Suomen elinkeinoelämälle. Nyt olisi tärkeintä ottaa täysi hyöty irti talouskasvusta, eikä luoda epävarmuutta työmarkkinoille epäoikeudenmukaisella ja syrjivällä irtisanomislailla, Eloranta painottaa.

Lue lisää SAK:n sivuilta

Lisää tiedotteita: