Poliittinen mielenilmaisu neljällä tehtaalla

Uutiset 08.12.2023

Paperiliiton hallitus on päättänyt osallistua SAK:n liittojen poliittiseen mielenilmaisuun 14. joulukuuta.

Paperiliitto järjestää mielenilmaisun Suomen hallituksen työelämää koskevia heikennysesityksiä vastaan.

Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala pettyi pääministeri Petteri Orpon ilmoitettua, ettei hallitus laajenna neuvotteluja ay-liikkeen kanssa. Keskusteluja käydään pelkästään uudesta työmarkkinamallista, johon muut hallitusohjelmatavoitteet kuitenkin kytkeytyvät.

- Haluttomuus neuvotella kielii siitä, että maan hallitus on päättänyt tietoisesti romuttaa suomalaisen työmarkkinamallin, Vanhala toteaa.

Vuorokauden mittaiset mielenilmaisut alkavat torstaina 14. joulukuuta seuraavasti:
kello 6.00
UPM Communication Papers Oy Jämsänkoski
Metsä-Board Oy Kyro, Kyröskoski

kello 7.00
Stora Enso Oyj, Anjalankosken tehtaat
Oy Essity Finland Ab, Nokian tehdas

Mielenilmaisut eivät kohdistu ihmishengen, terveyden, ympäristön ja laiteturvallisuuden turvaamiseksi tehtävään työhön.

Lue lisää SAK:laisten liittojen toimintapäivän toritapahtumista ja lakoista