Petteri Jurva heitti frisbeegolfin mestariksi

Jäsenasiat 08.05.2023

Paperiliiton vuoden 2023 frisbeegolf-mestari on Petteri Jurva

Paperiliiton ensimmäiset frisbeegolfin mestaruuskisat käytiin lauantaina 6.5. erinomaisissa tunnelmissa Kouvolan Anjalassa.

Radalle lähtijät arvottiin neljän hengen ryhmiin. Lajille ominaiseen tapaan, juttu alkoi luistaa heti ensimmäiseltä lähtien, vaikka heittokaverit olisivat olleet ennestään tuntemattomia.

Kilpasarjan voittanut Petteri Jurva Lahden osastosta olisi voinut samana päivänä osallistua Masters Tour osakilpailuun Vihdissä, mutta valitsi mieluummin Paperiliiton kisat.

– Kun kerrankin pääsee edustamaan ammattiosastoa, niin ilman muuta tulin tänne, hän sanoi.

Tapahtumapaikka, Ankkapurha Disc Golf Park, oli ollut Jurvalle ennestään tuntematon. Sen verran tosissaan hän kuitenkin kisasi, että oli käynyt tutustumassa rataan edellisellä viikolla.

– Siitä oli kyllä hyötyä. Tavoitteena oli vähän parempi tulos, mutta tunnelmat ovat ilman muuta hienot, Jurva kertoi.

Kisoihin osallistui 50 paperiliittolaista. Kisat järjestetään taas ensi vuonna. Nyt poisjääneillä on erinomainen hetki aloittaa harjoittelu ja ruveta keräämään rohkeutta.

Tuloksia:

Avoin kilpasarja: