Paperiliitto valmis käynnistämään neuvottelut

Tiedotteet, Uutiset 04.03.2016

Paperiliiton hallitus on päättänyt, että se on omalta osaltaan valmis aloittamaan neuvottelut maan hallituksen kilpailukykysopimuksen pohjalta.

Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala korosti, että kyseessä on vasta ilmoitus valmiudesta aloittaa alakohtaiset soveltamisneuvottelut kilpailukykysopimuksesta.

– Lopulliset päätökset kilpailukykysopimukseen lähtemisestä tekee Paperiliiton valtuusto toukokuun loppuun mennessä, Vanhala sanoi.

Paperiliiton hallitus edellyttää, että ennen alakohtaisten neuvottelujen aloittamista maan hallitus ottaa selkeämmin kantaa työmarkkinakeskusjärjestöjen vaatimukseen peruuttaa kilpailukykysopimuksen vaihtoehtona olevat 1,5 miljardin lisäleikkaukset ja veronkorotukset.

Paperiliiton hallitus kokoontui tänään 4. maaliskuuta ylimääräiseen kokoukseen keskustelemaan työmarkkinoiden kilpailukykysopimuksesta. SAK:n hallitus päättää keskusjärjestön kannasta maanantaina.