Paperiliitto tukee Ukrainan sodan uhreja lahjoituksella

Uutiset 24.08.2022

SAK:n keskustoimisto Helsingissä osoittaa tukeansa Ukrainalle myös kadunvarteen tuodulla julisteella.

Liitto kannustaa myös ammattiosastoja ja työnantajia tekemään lahjoituksia yhä jatkuvan sodan uhrien auttamiseksi.

Ukraina viettää itsenäisyyspäiväänsä keskiviikkona 24.8. tasan kuusi kuukautta sodan alkamisen jälkeen. Paperiliitto vastaa SAK:n ja EK:n haasteeseen ja tekee yhteensä 10 000 euron lahjoituksen Ukrainan sodan uhreille. SAK ja EK haluavat lahjoituksellaan muistuttaa, että Venäjän aloittama hyökkäyssota on yhä käynnissä ja Ukraina tarvitsee edelleen tukea.

Paperiliitto toivoo, että myös sen ammattiosastot, jäsenten työnantajat ja yksittäiset ihmiset lahjoittaisivat sopivaksi katsomansa summan Ukrainassa toimiville avustusjärjestöille. Lahjoitusten avulla järjestöt voivat antaa konkreettista tukea sodasta kärsiville.